تبلیغات

4af.ir

کلیپ

گزارش جمعه 1402/11/13

عنوان : گزارش جمعه 1402/11/13

1402/11/15

گزاش روز جمعه 13 بهمن 1402

در روز جمعه مورخ 13/11/1402ساعت 12:30 ظهر، برف شروع به باریدن گرفت و بلافاصله درخواست ترک پیست از گردشگران را اعلام نمودیم ولی به دلایل مختلف به عمل نیامد. در ساعت 14:00 روز جمعه به دلیل بارش شدید برف تصمیم گرفته شد تا به جهت حفظ ایمنی و جانی بیش از 500 نفر از گردشگران از خروج آنان از پیست جلوگیری شود . زیرا ساختمان پیست با داشتن امکانات گرمایشی و غذایی امن ترین مکان در شرایط بحرانی آن زمان در شعاع 16 کیلومتری آن منطقه بود. از عصر جمعه تمامی خدمات از جمله : غذا، پتو و زیرانداز در اختیار عزیزان بصورت رایگان قرار گرفت . لازم به ذکر است که غذای تهیه دیده برای روز جمعه 150پرس اضافه از ظهر جمعه باقی مانده بود که در هنگام شب به عزیزانی که بیشتر از بقیه  نیاز داشتند رایگان توزیع گردید.در روز شنبه تعداد 2000 عدد چایی با لیوان یکبار مصرف همراه با شکر  و  تعداد 100 قرص نان گرم مجانی توزیع گردید .لازم به ذکر است، به تقاضای پیست دو نفر از نیروهای انتظامی از ساعت 7 صبح جمعه در محل پیست جهت حفظ نظم حضور داشتند . همچنین گروه هلال احمر از شب وارد پیست شدند و این افراد شاهد عینی  تمامی تصمیمات گرفته شده در شرایط بحرانی آن زمان توسط پرسنل پیست  بودند .

نکته بسیار مهم این میباشد که جاده اختصاصی پیست 5 کیلومتر آخر منتهی به پیست ( از سد دولت آباد تا پیست ) می باشد . مجموعه پیست اسکی نمی تواند از ورود افراد به جاده دولتی ممانعت کند .و لازم به ذکر است که در مسیر به طول  16 کیلومتر از روستا دولت آباد تا پیست اسکی، باغهای شخصی و مسیر گردشگری می باشد که در تمام سال محل تردد افراد گردشگر است.

با وجود اینکه از ابتدای هفته مورخ 07/11/1402 اطلاع رسانی مکرر در پیج رسمی اسکی شیرباد در اینستگرام (shirbad.ski_resort) و سامانه www.skishirbad.com  و همچنین تماسهای دریافتی در دفتر باشگاه اسکی شیرباد از تردد وسایط نقلیه شخصی و گروهی ممانعت به عمل آمده است و ضمن عنوان نمودن اینکه  تردد در جاده فقط با ماشین های آفرودی با زنجیر چرخ می باشد ، متاسفانه با سیل عظیم جمعیت با مینی بوس ، پراید ، سمند و انواع پژو ها روبرو شدیم . پرسنل پیست از عصر جمعه بی وقفه برای باز کردن جاده تا نیمه شب مشغول بودند  ولی متاسفانه بارش زیاد و حجم برف زیاد تا 2 شب ، جاده دوباره بسته میشد .از 7 صبح روز شنبه با قطع شدن برف دوباره پرسنل پیست عملیات باز شدن جاده پیست را از سر گرفتند و توانستد جاده از پیست تا سد دولت آباد را ایمن سازی کنند و همچنین همکاری ارگان های محترم از جمله ارتش ، سپاه ، راهداری ، مدیریت بحران ، هلال احمر و  اورژانس با مدیریت استاندار و فرماندار محترم جاده از روستای دولت آباد  تا سد ( 15 کیلومتر ) ایمن سازی کردند . وقتی از وضعیت باز شدن جاده (قسمت روستا تا سد ) مطلع شدیم اجازه خروج گردشگران از پیست بصورت آهسته در فاصله زمانی 5 دقیقه ای در ساعت 13:00 ظهر داده شد و این انتقال افراد به دلیل لغزنده بودن جاده زمان بر بود .

در انتها باید ذکر شود که شرایط بد جوی، باد، بوران و بارش برف شدید در کنار مسیر خاکی و نا آشنایی بعضی از عزیزان با مسیر کوهستانی و نداشتن تجهیزات مناسب (زنجیر چرخ) عوامل اصلی ایجاد این شرایط بود. خوشبختانه با تصمیم گیری درست و به موقع مدیریت پیست جان 500 نفر از میهمانان پیست اسکی در شرایط بحرانی در امنیت نگه داشته شد و با عملکرد سریع، به موقع و بسیج گروه ها و ارگانهای محترم ارتش ، سپاه ، راهداری ، مدیریت بحران ، هلال احمر و  اورژانس با مدیریت استاندار و فرماندار محترم جان و امنیت باقی گردشگران محترم منطقه دولت آباد در امان ماند. این اتفاق نبود زیرساختهای حداقلی همچون برق، گاز و پوشش شبکه های همراه را همانطور که در این 10 سال فعالیت پیست متذکر بودیم، تشدید میکند. پیست اسکی شیرباد به هدف و چشم انداز خود یعنی اشاعه فرهنگ مفرح اسکی در منطقه مشهد و خراسان رضوی و ایجاد شغل برای افراد در منطقه دولت آباد، گلمکان، چناران، مشهد و نیشابور  خواهد ماند. طی سالیان فعالیت مجموعه موفق به ایجاد و تربیت قهرمانان ملی در ورزش اسکی از میان افراد روستا دولت آباد و چناران با هزینه مجموعه بوده که به امید و یاری پروردگار ادامه پیدا خواهد کرد. پیست اسکی افتخار میزبانی از گردشگران خارجی و علی الخصوص عرب زبان در شهر مقدس مشهد و باعث ایجاد درآمد زایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای صدها و هزاران نفر در این سالها بوده است.

از همیاری شما عزیزان و ورزشکاران متشکریم.


 

 

طراحی و پیاده سازی توسط فردا رایانه © Copyright 2015